مشاور وزیر ورئیس روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی
یکپارچه‌سازی آمار کشاورزی، پیش‌نیاز تبیین و تولید روایت پیشرفت‌ها

یکپارچه‌سازی آمار کشاورزی، پیش‌نیاز تبیین و تولید روایت پیشرفت‌ها

به گزارش گیاه نیوز به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مشاوروزیر ورئیس روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در «نخستین گردهمایی آمار و فناوری کشاورزی در دولت سیزدهم» با هدف هم‌اندیشی، تبادل نظر و تبیین چشم‌انداز برنامه‌های آتی، ضمن تاکید بر اهمیت دسترسی به آمار واحد در اطلاع‌رسانی گفت: اقتضای روشنگری و آگاه‌سازی مخاطب به دستاوردهای کمی و کیفی کشاورزی، گزارش‌دهی برپایه داده‌های مشخص و آمار یکسان به رسانه است و این موضوع مستلزم نشر اطلاعات از یک منبع در سطح ستاد و استان است.

فاطمه زارعان: تصویر وزارت جهاد کشاورزی با ارایه آمارهای متفاوت از یک موضوع دچار خدشه می‌شود و روابط‌عمومی برای حفظ اعتبار مجموعه و سرمایه مخاطب، نیازمند دسترسی به آمار واحد و معتبر است.

وی با تاکید بر عدم تناقض‌گویی در ارایه آمار، یادآور شد: باید تصویرسازی مناسبی از عملکرد و دستاوردها در استان‌ها داشته باشیم و لازمه ایجاد این تصویر، ارایه روایت مُتقن و معتبر از روند اقدامات است.

زارعان در پایان با تاکید بر لزوم قرار گرفتن اطلاعات و آمار در اختیار روابط عمومی استان‌ها، یادآور شد: در شرایط فعلی با توجه به رویدادها و کنش‌های سیاسی پایان دولت، حوزه روابط عمومی و رسانه برای مصون ماندن بخش کشاورزی، باید هوشمندتر عمل کند.

گفتنی است؛ «نخستین گردهمایی آمار و فناوری بخش کشاورزی در دولت سیزدهم» با حضور وزیر جهادکشاورزی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مدیران و مسوولان ستادی، رؤسای سازمان جهادکشاورزی استان‌ها و کارشناسان حوزه آمار و اطلاعات با هدف هم‌اندیشی، تبادل نظر و تبیین چشم‌انداز برنامه‌های آتی در سالن توسعه وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، بازدید از رصدخانه ملی کشاورزی از جمله برنامه‌های این همایش بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *