شش توصیه آیت الله مظاهری برای مبارزه با ویروس کرونا

حضرت آیت الله مظاهری، در پاسخ سؤالی درباره راه های کاهش استرس و اضطراب ناشی از ویروس کرونا، توصیه هایی را ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری، به سؤالی درباره راه های کاهش استرس و اضطراب ناشی از ویروس کرونا پاسخ دادند.

متن سؤال:

سلام علیکم، احتراماً با توجه به شیوع بیماری کرونا در جامعه اسلامی و ترس اقشار مردم از این بیماری که علاوه بر ترس، موجب تعطیل شدن مراکز علمی و آموزشی شده است و اضطراب جدّی، فضای جامعه را پر نموده است؛ چه توصیه‌ای برای کاهش اضطراب در جامعه و همچنین دفع این بلا دارید؟

پاسخ معظم له:

بسمه تعالی

۱- همگان باید به توصیه‌های بهداشتی و دستورات پزشکی، به طور جدّی «توجه و عمل» کنند.

۲- مسئولان مربوطه باید به طور همه‌ جانبه دربارۀ این مشکل، «برنامه‌ریزی و اقدام عاجل و مستمّر» داشته باشند، چنانکه تاکنون نیز تلاش‌های فراوانی را به انجام رسانیده‌اند.

۳- همگان به خداوند متعال «توکّل» کنند و با اعتماد به الطاف خداوند رحمان و رحیم، سعی نمایند که تمرکز فکری بر روی این مشکل و اضطراب در این باره را کاهش دهند.

۴- «توسّل» به قرآن کریم و اهل‌بیت علیهم‌السلام خصوصاً زیارت عاشورا و زیارت جامعۀ کبیره را فراموش ننمایند.

۵- از «قرائت قرآن» به خصوص سورۀ مبارکۀ حمد و آیة الکرسی و سورۀ یس و همچنین «دعا» خصوصاً ادعیۀ مأثوره نظیر دعای مشلول، دعای یستشیر و دعای مجیر، که مایۀ آرامش دلها و رفع بلاها و شفای بیماران است غفلت ننمایند.

۶- «اجتناب جدّی از گناه» و «توبه» به معنای حقیقی هم، یکی از عوامل دفع بلا و اصلاح امور و حُسن عاقبت است که باید مورد توجه و عمل همگانی باشد.

امیدوارم خداوند با تفضّل خود، همۀ مشکلات و ابتلائات را مرتفع فرماید و امید و شادی و اطمینان را بر بندگان خود خصوصاً مردم با ایمان و ملّت عزیز ایران حکفرما سازد.

 

2 دیدگاه دربارهٔ «شش توصیه آیت الله مظاهری برای مبارزه با ویروس کرونا;

  1. ضمن عرض سلام و خسته نباشید بابت زحماتتون در تهیه مطالب و گزارشها

    فقط جهت یادآوری عرض کنم که کرونا، نام ویروس هست، نه نام بیماری

    نام بیماری کووید 19 هست و نام ویروس کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *