داستان ما

تلاش گیاه نیوز برای آشتی با طبیعت
گیاهان در طول تاریخ همیشه با انسان قرابت خاصی داشته و آثاری که بر سلامتی انسانها می گذارد بر هیچ کس پوشیده نیست. در حقیقت دانش استفاده از گیاهان به قدمت تمدن و فرهنگ بشری بوده و همگام با آن متحول شده، پیشرفت نموده و به تکامل رسیده است. بدین ترتیب بشر اولیه با توجه به اصل تجربه به خواص گیاهان پی برده، آن را به نسل های بعدی سپرد. دانشمندان ایران، هند، چین، یونان و روم باستان دانسته های خود را بدان افزوده و طی یک زمان طولانی فترت در اروپا، این دانشمندان اسلامی بودند که آن را جمع آوری و به زبان عربی زبان علمی آن روز دنیا ترجمه و از گزند حوادث مصون داشتند.

بروز آثار سوء حاصل از استفاده مواد شیمیایی و سنتز شده در نیمه دوم قرن بیستم و انتشار روزافزون مقالات علمی در این مورد موجب هراس دانشمندان گشته و راه چاره را بازگشت به طبیعت و استفاده مجدد از مواد گیاهی و طبیعی دانستند. تلاش محققین و دانشمندان در این زمینه به قدری گسترش یافت که قرن بیست و یکم را قرن بازگشت به طبیعت و استفاده از گیاهان در درمان نام نهادند و با انجام تحقیقات گسترده و پایه ای با تحقق این امر گام نهاده شد.

امروزه ما شاهد گسترش روزافزون تحقیقات در زمینه گیاهان دارویی شده و روز به روز عرضه داروهای جدید گیاهی ابعاد گسترده تری می یابد. در کشور ما هم که دارای سابقه بسیار طولانی در استفاده از منابع طبیعی و گیاهی است این مهم به عنوان نشانه ای از بازگشت به خود، مورد توجه محققین و علاقه مندان به طب سنتی و گیاه درمانی قرار گرفته و بالاخص در مراکز دانشگاهی تحقیقات گسترده و ارزنده ای در این زمینه انجام و در حال گسترش می باشد و کشور بزرگ و وسیع ما از لحاظ آب و هوا، موقعیت جغرافیایی و زمینه رشد گیاهان دارویی یکی از بهترین مناطق جهان محسوب می گردد .

مطالب گیاه نیوز در چهار بخش:
پایگاه خبری گیاه نیوز نیز با توجه به رویکرد مردم به گیاهان و در جهت سلامت مردم سعی می کند با استفاده از کتب و اساتید معتبر نسبت به معرفی نیاز های مردم در این حوزه تلاش کند که البته در قدم اول برای مردم فهیم استان اصفهان و در آینده در دیگر استان های کشور توزیع خواهد شد و شامل :
1- داروخانه گیاهی :

در این بخش به مطالبی در خصوص خواص،کاربرد درمانی،مزاج، مصلحات غذایی و نحوه استفاده از انواع گیاهان و مخصوصا گیاهان دارویی و همچنین انواع میوه ها، غلات، سبزی ها، حبوبات، مغزها، روغن ها، نوشیدنی ها، دمنوش ها و … می پردازد.

2- کلینیک گیاهان :

این بخش مختص به علاقه مندان گل و گیاه و کشاورزی است که به مطالبی نظیر : نحوه نگهداری، کاشت و تکثیر انواع گیاهان و … می پردازد

3-زیبایی :

با توجه به استقبال و پیشنهاد خانم ها، در این بخش بیشتر در خصوص پوست، مو و مشکلاتی که ممکن است برای زیبایی آنها اتفاق بیفتد و از طریق گیاهان قابل درمان است.مطالبی توسط متخصصان خدمت شما تقدیم می شود.

4-خبر:

در این بخش نسبت به درج اخبار استانی و ملی در حوزه کشاورزی و دارویی خدمت شما هستیم.در این بخش سعی می کنیم اخبار ادارات دولتی و شرکت های خصوصی با موضوعات مرتبط را پوشش دهیم.

سخنی با مخاطبان :

اگر فکر می کنید مطالب علمی مفیدی در اختیار دارید از طریق ایمیل برای ما ارسال نمایید.

اگر مرکزی در اختیار دارید که محصولات گیاهی تولید می کند و نیاز به مصاحبه یا گزارش دارید با ما تماس بگیرید.

مطالب سعی می شود تولیدی و توسط کارشناسان متخصص درج شود و در صورت نیاز با ذکر منبع از سایت های معتبر مطالب درج می شود.

در خاتمه از همکاری تمام عزیزانی که در درج مطالب علمی تلاش می کنند تشکر می کنم و از مخاطبین و خوانندگان گرامی خواهش می کنم در جهت پربارتر شدن سایت پیشنهادات و انتقادات خود و مواردی که به نظرتان نیاز است به آن پرداخته شود برای ما ارسال فرمایید.

مدیر مسوول و صاحب امتیاز : معصومه صالح پور

(شماره تماس :09131704330)

ایمیل bartarmagazin@gmail.com