خورش نخود گیاهی

روش پخت خورش نخود گیاهی

خورش نخود یکی از خوشمزه‌ترین، سریع‌ترین و ساده‌ترین خورش‌هایی است که می‌توانید به راحتی آن را پخته و کنار پلو و کته سرو کنید. این یک خورش بین‌المللی است که کشورهای زیادی به آن علاقه دارند و در برخی نقاط ایران بومی سازی شده و روش متفاوتی برای پخت آن دارند.

خورش نخود یک غذای سالم و مغذی است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و منبع خوبی برای ویتامین‌های گروه ب است. خورش نخود برای سلامتی پوست، مو و زیبایی موثر است و خواص بی‌شماری دارد. اگر گیاه‌خوار هستید یا از رژیم غذایی بدون گوشت پیروی می‌کنید، این خورش یک گزینه عالی برای شماست.
مواد لازم برای خورش نخود مخصوص ۲ نفر
نخود ۱ پیمانه
فلفل کبابی ۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
بادمجان ۲ عدد
پیازچه ۵ عدد
سیر ۳ حبه
زیتون له شده ۱ قاشق غذا خوری
نمک به مقدار لازم
رب ۱ قاشق غذا خوری
فلفل قرمز به مقدار لازم
روغن زیتون ۳ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی ۱ عدد

برای تهیه خورش نخود، قبل از هر طبخ غذا نخودها را حدود ۵ تا ۶ ساعت بخیسانید. توجه کنید که دوبار آب آن را عوض کرده تا نفخش گرفته شود و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید.

در ادامه بادمجان را خرد کرده و درون آبکش بریزید و رویش نمک بپاشید. ۱۵ دقیقه بعد آن را شسته و خشک کنید. سپس پیاز را در روغن تفت دهید. بعد سیب زمینی و فلفل را خرد کنید، گوجه فرنگی را نیز رنده کرده همراه با زیتون له شده با بادمجان مخلوط کرده و به پیاز اضافه کنید. اجازه دهید تا مواد با هم تفت داده شوند.

در این مرحله از تهیه خورش نخود می‌توانید نمک و ادویه لازم را اضافه کرده سپس درون آن آب بریزید.

در نهایت می‌توانید غذا را داخل فر گذاشته و با ۱۷۰ درجه سانتیگراد به مدت یک ساعت و نیم نگه دارید یا اینکه اجازه دهید با حرارت ملایم روی گاز بپزد تا خوب جا بیفتد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *