ثبت کشت قراردادی گندم برای ۵۲۰۰ هکتار از اراضی اصفهان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان سطح زیر کشت گندم آبی

و دیمی را در حدود ۶۸ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: تاکنون ۵۲۰۰

هکتار گندم ثبت سامانه کشت قراردادی شده که ۲۲۰۰ هکتار توسط اداره کل غله و حدود سه هزار هکتار توسط سازمان تعاون روستایی انجام شده است.

گیاه نیوز،محسن ضیایی از ثبت ۵۲۰۰ هکتار کشت گندم در سامانه کشت قراردادی خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای طرح در سال جاری آبی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون ۵۶۰ قرارداد در سامانه مذکور ثبت شده است.

وی افزود: بر اساس برآوردهای سازمان جهاد کشاورزی استان، سطح زیر کشت گندم آبی و دیمی به حدود ۶۸ هزار هکتار می‌رسد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با اشاره به عملکرد سامانه ثبت سامانه کشت قراردادی اعلام کرد: ۲۲۰۰ هکتار از گندم ثبت شده توسط اداره کل غله و حدود سه هزار هکتار توسط سازمان تعاون روستایی صورت گرفته است.

وی بر اساس سیاست‌های دولت و وزارت جهاد کشاورزی، سه دستگاه را متولی کشت قراردادی در سال جاری دانست و ادامه داد: پشتیبانی امور دام در رابطه با محصول جو و ادارات کل غله و سازمان تعاون روستایی در محصولات گندم آبی، دیم و کلزا این اقدام را انجام خواهند داد.

ضیایی درباره روند ثبت در سامانه کشت قراردادی توضیح داد: کشاورزان با مراجعه به مرکز جهاد می‌توانند برای به‌روزرسانی و ثبت اطلاعات سطح زیرکشت در سامانه جامع پهنه‌بندی، نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی توسط کشاورز با استفاده از گوشی تلفن همراه و رایانه در اختیار از طریق نشانی GTC.ir (سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران) و ثبت‌نام در برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی بر اساس کد ملی و شماره تلفن همراه متعلق به کشاورز اقدام کنند.

وی با اشاره به مزایای این طرح برای ثبت‌نام‌کنندگان گفت: کسانی که در این طرح شرکت می‌کنند از ۲۰ درصد تخفیف بیمه محصولات کشاورزی، همچنین از جایزه قرارداد به میزان هر تن ۱۵۰ هزار تومان برخوردار می‌شوند./ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *