۴۱۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق در آران و بیدگل کشف شد

 

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل از کشف و ضبط ۴۱۰ کیلوگرم چوب تاغ قاچاق در آران و بیدگل و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

به گزارش گیاه نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان، سرهنگ غلامرضا هاشمی‌زاده در گفتگوی خبری از کشف چوب تاغ جنگلی قاچاق در آران و بیدگل، اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی بخش کویرات فرماندهی انتظامی شهرستان آران و بیدگل حین گشت‌زنی این محموله قاچاق را کشف کردند.

وی با بیان اینکه این چوب‌های جنگلی قاچاق از یک خودرو نیسان کشف و ضبط شد، افزود: خودرو نیسان فاقد هرگونه مجوز برای حمل این چوب‌ها بود و به صورت قاچاق تهیه شده بود که توسط ماموران انتظامی شهرستان آران و بیدگل کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه مجموع چوب‌های جنگلی قاچاق به 410 کیلوگرم می‌رسد، ابراز داشت: در این ارتباط راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و چوب‌های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان آران و بیدگل تحویل داده شد.

وی با بیان اینکه چوب‌های تاغ بخش قابل توجهی از کویری شهرستان آران و بیدگل را تشکیل داده است، گفت: درختچه‌های تاغ موجب تثبیت شن‌های کویر و عامل مهمی در جلوگیری از بروز آلودگی ناشی از ریزگردها می‌شود.

هاشمی‌زاده با بیان اینکه قطع غیرمجاز چوب‌های جنگلی تاغ موجب افزایش شن‌های روان در هوا و آلودگی منطقه می‌شود، تصریح کرد: پلیس شهرستان آران و بیدگل تمام تلاش خود را در راستای مبارزه با قاچاق به‌کار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *