حفاظت از منابع طبیعی تعطیل پذیر نیست؛ حتی در ایام نوروزی!

گیاه نیوز:رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در چهارمین جلسه شورای راهبری سازمان منابع طبیعی که با موضوع حفاظت بهینه از عرصه های منابع طبیعی در محل این سازمان برگزار شد اعلام کرد: کار حفاظت از منابع طبیعی و جنگل ها و مراتع تعطیل پذیر نیست و تمامی نیروهای حفاظتی در اقصی نقاط کشور در تعطیلات نوروزی به گشت و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی می پردازند.

نوبخت از زحمات جنگلبانان قدردانی کرد و گفت: حقوق جنگلبان در برابر وظایف شبانه روزی که برعهده دارد بسیار ناچیز است و در این باره مدیران منابع طبیعی سراسر کشور را مکلف کرد که موضوع حقوق جنگلبانان را پیگیری کرده تا سرموقع به آنان پرداخت شود.

عباسعلی نوبخت، درگذشت مادر جنگلبان شهید جواد غلامی که دو سال قبل از سوی تخریب کنندگان منابع طبیعی در استان خراسان رضوی به شهادت رسید را تسلیت گفت و برای سایر جنگلبانان که شغل سخت و پرخطر را برعهده دارند آرزوی سلامتی و تندرستی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ۵ اصل: خدامحوری، صداقت، خودباوری، کارشناسی و تعهد نسبت به مسئولیت اشاره و به جنگلبان توصیه کرد: مسئولیت ما نه در قبال آدم ها بلکه باید درجهت صیانت و خدمت به طبیعت باشد.

رییس سازمان منابع طبیعی همچنین اعلام کرد: تصرف کنندگان زمین مناسب ترین زمان را برای دست اندازی به اراضی ملی تعطیلات نوروزی می دانند از این رو باید با گشت و مراقبت های ویژه و مستمر محیط را برای آنان ناامن ساخته و هرگونه فرصت چنگ اندازی به منابع طبیعی از آنان گرفته شود.

نوبخت در ادامه از مدیران منابع طبیعی استان ها خواست در ایام تعطیلات نوروزی به مامورین حفاظتی و حوزه استحفاظی آنان سرکشی کرده و مایه دلگرمی جنگلبانان در انجام وظیفه باشند.

در این نشست محسن فنودی مدیر کل منابع طبیعی استان خراسان رضوی، اصغر احمدی مدیر کل منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری و سید علی علوی مدیر کل منابع طبیعی استان مازندران- ساری به عنوان روسای مناطق سه گانه به بیان موانع و مشکلات بخش حفاظت و ارائه راهکارهای اجرایی در زمینه تقویت و ارتقای پوشش حفاظتی پرداختند.

بر اساس این گزارش، چهارمین جلسه شورای راهبری سازمان منابع طبیعی کشور به ریاست نوبخت رییس سازمان، اعضای شورای مدیران ستادی، اعضای شورای اداری ادارات کل منابع طبیعی استان ها و با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از جنگلداران منابع طبیعی شهرستان ها بصورت وبیناری برگزار شد.

/ پيام طبیعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *