آبیاری فضای سبز کلانشهر اصفهان با پساب تصفیه شده

آبیاری فضای سبز کلانشهر اصفهان با پساب تصفیه شده

مدیرعامل‌سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: فضای سبز کلانشهر اصفهان با ۸ میلیون مترمکعب آب تصویه از پساب آبیاری می‌شود.

مدیرعامل‌سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سالانه هشت میلیون متر مکعب پساب تصفیه شده فاضلاب شهری در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد، گفت: این آب، با تصفیه مجدد، ضد عفونی و در شبکه توزیع آب فضای سبز تزریق می‌کند.

مجید عرفان‌منش با بیان اینکه شهر اصفهان حدود شش هزار هکتار عرصه فضای سبز داردافزود: این فضای سبز سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد، در حالی که کمتر از ۳۰ میلیون متر مکعب آب در اختیار داریم.او بیان کرد:فضای سبز اصفهان با آب آشامیدنی آبیاری نمی‌شود که پیش از این برای آبیاری فضای سبز، از آب چاه آب استفاد می شد.

مدیرعامل‌سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیان کرد: بخشی از فضای سبز شهری در مناطق چهار، شش، ۱۲ و ۱۳ و محدوده ناژوان به دلیل خشکسالی و از دست دادن منابع آبی و نبود آب در زاینده‌رود، با تانکر آبیاری می‌شود.

عرفان‌منش افزود:با اجرای طرح حذف گونه‌های با نیاز آبی بالا و جایگزینی گونه‌های مقاوم در مناطق پانزده‌گانه الگوی کاشت اصلاح شده است./باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *