تولید بیش از ۲۴۸ میلیون اصله نهال در کشور

گیاه نیوز، رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در چهل و هفتمین جلسه ستاد مردمی طرح کاشت یک میلیارد درخت، ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای مقاومت غزه و مردم مظلوم فلسطین به فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته منابع طبیعی – مبنی بر کاشت سه درخت توسط هر ایرانی- و دستور ریاست جمهوری مبنی برکاشت یک میلیارد درخت در مدت چهار سال اشاره کرد و افزود: با تلاش جمعی همکاران منابع طبیعی و بخش خصوصی تا کنون بیش از ۲۴۸ میلیون اصله نهال در نهالستان های کشور تولید شده است.

عباسعلی نوبخت در ادامه از حمایت و پشتیبانی وزیر جهاد کشاورزی از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت سخن به میان آورد و از مدیران منابع طبیعی استان ها خواست برای پیشبرد اهداف منابع طبیعی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ارتباط بیشتر با روسای سازمان جهاد کشاورزی را جزء برنامه های خود قرار دهند.

وی اعلام کرد: برخی استان ها مانند بوشهر، کردستان و همدان با توجه به شرایط آب و هوایی، کاشت درخت را با استاندار آغاز کردند و از نیمه دوم آبان ماه در سایر استان ها نیز درختکاری آغاز می شود.

نوبخت همچنین خاطر نشان کرد: اقدامات درخور توجهی از سوی همکاران منابع طبیعی در استان ها انجام شده است که این اقدامات باید در قالب کلیپ و گزارشات خبری از سوی روابط عمومی و اداره ترویج به افکار عمومی اطلاع رسانی شود.

رییس سازمان منابع طبیعی از خبرگزاری صدا و سیما به عنوان یک ظرفیت مهم در اطلاع رسانی یاد کرد و اظهار داشت: برای رساندن پیام منابع طبیعی به مخاطبین ضروریست مدیران منابع طبیعی در صدا و سیما حضور یافته و اقدامات منابع طبیعی را به گوش مردم برسانند.

نوبخت همچنین اعلام کرد: برای ۳ میلیون هکتار عرصه های بیابانی و ۵۰ میلیون هکتار عرصه های مرتعی برنامه های احیایی تهیه شده است.

در ادامه جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت، سردبیر میز کشاورزی و منابع طبیعی خبرگزاری صدا و سیما گفت: منابع طبیعی با عملکرد جهادی که دارد باید اطلاع رسانی آن مطابق با اقداماتی که انجام می دهد باشد.

داود صادقی، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را طرحی مهم و اساسی برای محیط زیست کشور برشمرد و خواستار جریان سازی اطلاع رسانی برای این طرح شد.

وی افزود: این آمادگی از سوی صدا و سیما وجود دارد تا از محتوای تولیدی و فنی منابع طبیعی اطلاع رسانی نماید و در اجرای طرح ها و پروژه هایی که مردم مشارکت و نقش اساسی در آن دارند بسیار مهم است.

سردبیر میز کشاورزی و منابع طبیعی خبرگزاری صدا و سیما در ادامه از برنامه های صدا سیما مانند: صف اول، سلام خبرنگار و برنامه اقتصادی به عنوان یک ظرفیت برای مدیران و مسئولین معرفی کرد و خواستار حضور مدیران منابع طبیعی در این برنامه ها شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *