آیین بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان میادین اصفهان برگزار شد

بیست‌وپنجمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت آیین بهره‌برداری از بازار جدید کوثر در سپاهان‌شهر اصفهان و بازارهای روز میوه در سپاهان‌شهر و شهرک شهید کشوری امروز (چهارشنبه) با حضور مدیران شهری اصفهان برگزار شد.

به گزارش گیاه نیوز، بازار روز کوثر ۲ و بازارهای روز میوه در سپاهان‌شهر و شهرک شهید کشوری امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در قالب بیست‌وپنجمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با حضور مدیران شهری اصفهان افتتاح شد؛ برای اجرای این پروژه‌ها ۱۶۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

بازار میوه سپاهان‌شهر نیز به‌عنوان نخستین بازار میوه اصفهان، در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و با بودجه ۴ میلیارد تومانی احداث شده است.

بازار روز کوثر ۲ در سپاهان‌شهر با ۹۰۰ متر مربع زیربنا از نظر فضا و پارکینگ، وسعت زیادی نداشت و همین موضوع سبب نارضایتی شهروندان شده بود، بر این اساس، بازار جدیدی در همان مکان در نظر گرفته شد.

مساحت زمین اختصاص یافته برای ساخت این بازار کوثر ۲۳۰۰ متر مربع، زیربنای احداث شده ۳۳۰۰ متر مربع و زمین پارکینگ مجموعه در حدود ۲۵۰۰ متر مربع است که شامل ۵۰۰ متر مربع برای بازار میوه و دو هزار متر مربع جهت پارکینگ جدید است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه بازار کوثر سپاهان‌شهر در زمینی با مساحت ۲ هزار متر مربع و زیربنای ۳۳۰۰ متر مربع احداث شده است، گفت: نقاط قوت این بازارها در سال‌های گذشته تقویت شد و نقاط ضعف به حداقل رسید.

 امیرحسین ماه‌آورپور امروز _چهارشنبه بیستم دی_ در آئین بهره‌برداری از بازار جدید کوثر در سپاهان‌شهر اظهار کرد: کوثر جدید سپاهان شهر به‌منظور رفع دو مشکل اساسی بازار قبل طراحی و احداث شد، از جمله فضای کوچکی که متناسب با استقبال ساکنان نبود و مشکل دیگر فضای کم پارکینگ بازار بود.

وی با بیان اینکه زمین کنار مجموعه بازار کوثر سپاهان‌شهر خریداری و به پارکینگ مجموعه اضافه شد، است افزود: بازار کوثر سپاهان‌شهر در زمینی با مساحت ۲۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۳۳۰۰ متر مربع احداث شد، در این بازار نقاط قوت بازارها در سال‌های گذشته تقویت و نقاط ضعف به حداقل رسید.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمام تأسیسات این بازار تولیدات داخلی است، گفت: همزمان با ساخت بازار کوثر دو شورای اسلامی شهر اصفهان مصوبه‌ای در راستای اهداف سازمان و سند بالادستی وزارت کشور مبنی بر ایجاد بازارهای روز میوه در مناطق پانزده‌گانه ابلاغ شد.

ماه‌آورپور ادامه داد: امروز شاهد بهره‌برداری از دو بازار کوثر سپاهان‌شهر و شهرک شهید کشوری هستیم و اتمام ساخت بازار سوم در منطقه ۱۴ تا دو هفته آینده انجام می‌شود، بهره‌بردار انتخاب شده است و به چرخه خدمت‌رسانی افزوده می‌شود.

وی تصریح کرد: خوشحال هستیم که گامی برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم برداشتیم و امیدوارم بتوانیم پروژه‌های بعدی سازمان را با قدرت و سرعت بیشتری پیش ببریم.

در ادامه علی صالحی  در آئین بهره‌برداری از بازار جدید کوثر در سپاهان‌شهر اظهار کرد: در سالی که مزین به شعار «رشد تولید و مهار تورم» است، به‌رغم وظایف تخصصی که شهرداری اصفهان بر عهده دارد، امروز شاهد به ثمر رسیدن یکی از اقدامات همراه با شعار امام امت هستیم.

وی افزود: میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با تمام تأکیدات مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر گام در راهی گذاشته است که علاوه بر تقویت ظرفیت‌های این سازمان، به اقتصاد خانوار کمک می‌کند.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه رسالت سازمان میوه و تره‌بار ساماندهی بازارها و ریل‌گذاری برای اینکه مردم بتوانند با حداقل پرداخت‌ها نیازهای خود را با کیفیت بالا مرتفع کنند، گفت: سال جاری با توجه به مسیر سازمان میادین و شعار سال، تأکید شورای اسلامی شهر این بود که بتوانیم از بازوهای اقتصادی، به‌ویژه سازمان میادین شهرداری، نهایت استفاده را داشته باشیم.

صالحی با بیان اینکه یکی از هدف‌گذاری‌ها این بود که بتوانیم در چند متغیر در فضای اقتصاد شهری موفق عمل کنیم، ادامه داد: توسعه رقابت، شفافیت، افزایش دسترسی و تقویت نظارت‌ها با بهره‌گیری از هوشمندسازی و فرایندهای جدید از جمله این متغیرها است که در این حوزه‌ها اقدامات خوبی در سازمان میادین انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد بخشی از توسعه رقابت در بازارهای میوه هستیم، تصریح کرد: دو بازار امروز _چهارشنبه بیستم دی_ افتتاح می‌شود که امیدوارم در آینده نزدیک با ارزیابی بازخوردها، تأثیر آن بر اقتصاد خرد محلات و رعایت چارچوب‌های مربوط به این حوزه بتوانیم شاهد توسعه آن باشیم.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی تلاش‌های خوبی اتفاق افتاده است تا بتوانیم بر بازار مرکزی میوه و تره‌بار نظارت داشته باشیم و از طریق فروشگاه‌های کوثر به تنظیم بازار کمک کنیم، همچنین با توجه به تغییر الگوی مصرف خانوار باید از ظرفیت هوشمندسازی در زیرساخت‌های توزیع خدمات استفاده کنیم، اقدامی که در سازمان در حوزه بازار پروتئین و بسته‌بندی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: بخشی دیگر از اقدامات که برای یکپارچه‌سازی خدمات میوه‌وتره‌بار در بازارهای میوه‌وتره‌بار و بازارهای کوثر در بستر مجازی اتفاق افتاده است و کامل خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه بهره برداری از بازار روز و فروشگاه کوثر در سپاهان‌شهر به استفاده از ظرفیت‌های فعالیتی سازمان میادین و همچنین توسعه اقتصاد خانوار و شهر کمک می‌کند، ادامه داد: ساماندهی بازارهای روز و ریل گذاری برای بهره‌مند کردن شهروندان از مایحتاج با حداقل قیمت، اما کیفیت بالا در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم شرایط را برای رقابت تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان خرد فراهم کنیم تا خانوار و عرضه‌کننده در شرایط مناسبی قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *