رفع تصرف ۱۵۲هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی اصفهان

اصفهان -گیاه نیوز- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان از اجرای احکام قضایی و رفع تصرف ۱۵۲ هکتار از عرصه‌های طبیعی این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش گیاه نیوز به نقل از ایرنا:سرهنگ علی صادقی روز پنجشنبه  اظهار کرد: اجرای احکام قضایی و رفع تصرف در اراضی طبیعی استان بالغ بر ۸۷ فقره بود که در نهایت خلع ید قانون‌شکنان و متصرفان را در پی داشت.

وی ادامه داد: شهرستان‌های چادگان، سمیرم و بویین میاندشت به ترتیب با ۲۰، ۱۷ و ۱۲ مورد بیشترین تعداد اجرای احکام قضایی و رفع تصرف را در مدت مورد اشاره داشتند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی اصفهان اظهار کرد: شهرستان‌های تیران و کرون، خور و بیابانک، کوهپایه، ورزنه، هرند، خمینی‌شهر، نایین، مبارکه، دهاقان و فلاورجان در سال ۱۴۰۳ از جمله نواحی بدون اجرای احکام قضایی و رفع تصرف بودند.

صادقی گفت: در این مدت همچنین ۱۳ فقره پرونده به‌دلیل قطع ۲۹۵ اصله درخت و درختچه توسط سودجویان در استان اصفهان تشکیل شد و در نوبت رسیدگی محاکم قضایی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: حفظ و حراست از منابع طبیعی اگرچه وظیفه انسانی و اخلاقی همه ما محسوب می‌شود ولی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی بنا بر قانون مکلف به جلوگیری و برخورد با هرگونه فعالیت غیرمجاز در این زمینه است.

استان اصفهان ۲۹ شهرستان و ۱۰.۷ میلیون هکتار مساحت دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی، حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل، ۶ میلیون هکتار را مرتع و سه میلیون هکتار را بیابان تشکیل داده است.

جنگل‌های استان به‌طور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارد و سرانه جنگل در این منطقه کمتر از ۰.۱ هکتار است اما با وجود سطح کم، تنوع گونه‌ای خوبی (۳۵ گونه درختی و درختچه‌ای) دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *