اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛
استان اصفهان پیشتاز در تولید داروهای گیاهی دامپزشکی

به گزارش گیاه نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ دکتر منصور کیمیایی رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان بیان نمود: استفاده از داروهای گیاهی و گیاهان دارویی از دیرباز به منظور درمان بیماریهای حیوانات مطرح بوده است. امروزه نیز توجه به عدم وجود باقیمانده های دارویی در مواد غذایی، صرفه جویی اقتصادی، عوارض جانبی محدود، افزایش خطرات مقاومت به آنتی بیوتیک ها و …. پرورش دهندگان و دامپزشکان را بیشتر به سمت استفاده از داروهای گیاهی سوق داده است .

وی افزود: استان اصفهان با کشت 75 درصد گونه های گیاهی دارویی کشور و کارخانجات متعدد داروهای گیاهی نقش مهمی در تولید داروهای گیاهی کشور داشته و توانسته است با تکیه بر پتانسیل و ظرفیت موجود در کارخانجات دارویی استان در زمینه تولید داروهای گیاهی مورد مصرف در دامپزشکی نیز پیشتاز باشد.

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در پایان گفت : این اداره کل نیز ضمن نظارت و پایش مستمر بر تولیدات گیاهی حوزه دامپزشکی آماده همکاری در انجام طرح های تحقیقاتی در زمینه داروهای گیاهی در دامپزشکی و گسترش سبد دارویی در زمینه دام و طیور و آبزیان و اشکال مختلف دارویی بمنظور سهولت در استفاده و افزایش کارآیی داروهای گیاهی مورد مصرف در دامپزشکی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *