شیوا بحرینیان، کارشناس باغبانی و عضو کمیسیون کشاورزی :
نکات مهم در نگهداری گل‌های آپارتمانی

نکات مهم در نگهداری گل‌های آپارتمانی بایستی رعایت شود تا از داشتن گل های آپارتمانی لذت ببریم. داشتن گیاهان در منزل به منزله داشتن اکسیژن، هوای پاک، طراوت و شادابی و یک دنیا انرژی مثبت است. پس خود، خانواده و دوستانتان را از این نعمت محروم نکنید. برای نگهداری آن هم نگران نباشید چرا که با اصولی ساده می‌توان از این نعمات بهره‌مند شد. در زیر به نکات مهم در نگهداری گل‌های آپارتمانی با نظریه شیوا بحرینیان، کارشناس باغبانی و عضو کمیسیون کشاورزی اشاره می‌کنیم.

دمای مطلوب

بهترین دما برای گیاهان آپارتمانی در حدود 22 درجه سانتی‌گراد است. یعنی همان دمایی که در منزل بسیاری از ما وجود دارد.

خاک مناسب

خاک مناسب برای اکثر گیاهان آپارتمانی، خاک سبک مثل خاک برگ یا ترکیبی از کوکوپیت، پیت ماس و پرلایت است.

آبیاری به موقع

بیشتر گیاهان آپارتمانی از پر آبی رنج می‌برند این در حالی است که باید بدانید زمان آبیاری بسته به جنس خاک، دما، شدت جریان هوای محیط، سن، گیاه، جنس گلدان و… متفاوت است و هر زمان احساس کردید خاک گلدان رو به خشکی رفته است، باید آبیاری انجام شود و مقدار آب باید به اندازه‌ای باشد که تمام خاک گلدان مرطوب شود.

موادغذایی موردنیاز

گیاهان به 14عنصر غذایی نیاز دارند که به شکل کود ما آنها را در اختیار گیاه قرار می‌دهیم. بنابراین هر 15روز یکبار  کودهای کامل موجود در بازار‌(به غلظت توصیه شده روی بسته کود) را در آب حل کنید و همراه با آب آبیاری استفاده کنید.

نور مناسب

مکان پرنور ولی نور غیرمستقیم برای گیاهان آپارتمانی مناسب است. توجه کنید گیاهانی که دارای برگ‌های رنگی یا ابلق هستند، نسبت به گیاهان برگ سبز به نور بیشتری نیازمند هستند.

 رطوبت

برای اکثر گیاهان آپارتمانی رطوبت نقش مهمی دارد و باعث طراوت و شادابی گیاه می‌شود.

استفاده از اسپری آب جوشیده سرد شده‌(هم‌دما با محیط‌) به صورت روزانه روی گیاهان آپارتمانی باعث طراوت، شادابی و تمیزی برگ‌ها می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *