نعناع ضد نفخ و بوی بد دهان

دمنوش نعناع

دمنوش نعناع، یکی از مناسب‌ترین انواع دمنوش برای ماه مبارک رمضان است. چرا‌که با توجه به خالی بودن معده به مدت طولانی بخصوص در این روزهای گرم و بلند سال می‌تواند به بهبود سیستم گوارش و نفخ کمک شایانی کند. از بوی بد دهان نیز جلوگیری می‌کند و مثل دمنوش‌های کاسنی و شاه تره دمای بدن را کاهش می‌دهد و باعث رفع تشنگی و عطش در طول روز می‌شود.

دم کرده نعناع

نعناع گیاهی است با طبع گرم و خشک و با اشکال متفاوتی از قبیل‌ برگ تازه، خشک، اسانس‌، دم کرده، پودر و… استفاده می‌شود. توصیه می‌شود افراد با شناسایی بهتر در راستای مزاجشان در مصرف آن دقت کنند. دم کرده برگ‌های تازه نعناع همراه با عسل و همچنین شربت نعناع و لیموترش بین افطار تا سحر موجب رفع تشنگی و جلوگیری از عطش در طول روز می‌شود. در این روزهای ماه مبارک رمضان ممکن است در برخی افراد بر اثر خالی ماندن بیش از اندازه معده و مصرف کم آب و مایعات در طول افطار تا سحر دچار یبوست شوند. لذا می‌توان دمکرده نعناع را همراه با عناب و نبات میل کنند.

نحوه مصرف نعناع

برگ‌های خشک و نرم شده نعناع در انواع لبنیات‌(دوغ‌، ماست‌) یا انواع سالاد و یا به صورت سرخ کرده در انواع آش به‌کار می‌رود. استفاده یک گرم نعناع در آبجوش به صورت دم کرده یا 10 گرم در یک لیتر آب جوشانده همراه با عسل یا شکر از سرد شدن البته نه به‌صورت مستمر(هر روز). اضافه کردن نعناع در سفره افطار همراه با نان و پنیر در تقویت اعصاب موثر است.

توصیه شده افرادی که نعناع حساسیت دارند و دچار آلرژیک هستند، از این گیاه و حتی تمام محصولاتی که بر پایه آن تهیه می‌شوند، بپرهیزند. مادران باردار و شیرده احتیاط کنند. از مصرف زیاد برای کودکان و نوزادان ممانعت کنید. چرا‌که موجب اثرات بد بر حرکات تنفسی و قلب آنها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *