در 9 ماهه نخست سال جاری :
صادرات بیش از 13 میلیون دلار انواع گیاهان دارویی در استان اصفهان

صادرات گیاهان دارویی از استان اصفهان

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، احمدرضا رئیس زاده ، مدیر امور باغبانی سازمان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه بازاریابی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی اظهار کرد: در 9 ماهه نخست سال جاری میزان صادرات مناسبی در زمینه گیاهان دارویی از استان اصفهان محقق شده است.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از 32 کیلوگرم زعفران با ارزش بیش از 9300 دلار، حدود 943 هزار کیلوگرم گلاب و عرقیات با ارزش بیش از یک میلیون دلار، بیش از 7500 کیلوگرم غنچه و گل محمدی به ارزش بیش از 23 هزار و 500 دلار از استان اصفهان صادر شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین در 9 ماهه نخست سال جاری بیش از یک هزار کیلوگرم آنغوزه با ارزش بیش از 265 هزار دلار، بیش از 41 تن پیاز و موسیر به ارزش بیش از 11 میلیون دلار و بیش از نیم تن زرشک به ارزش بیش از هفت هزار دلار از استان اصفهان صادر شده است.

ارزآوری صادرات کشاورزان اصفهانی برای کشور

وی تصریح کرد: در مجموع 9 ماهه سال جاری بیش از 13 میلیون دلار انواع گیاهان دارویی از استان اصفهان صادر شده که می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب این میزان صادرات را افزایش داد. رئیس زاده تاکید کرد: استان اصفهان با توجه به داشتن شرایط اقلیمی متنوع می‌تواند تولیدکننده انواع گیاهان دارویی باشد، این محصولات دارای بازار خوبی هستند و کشاورزان می‌توانند با تولید و صادرات این نوع محصولات درآمد مناسبی کسب کرده و به ارزآوری برای کشور نیز کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *