معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد؛
۴هزار لیتر گلاب و انواع عرقیات گیاهی فاقد مجوز در کاشان کشف و ضبط شد.

کاشان – معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کشف و ضبط چهار هزار لیتر گلاب و عرقیات گیاهی فاقد مجوز و غیر مجاز از یک منزل مسکونی در شهرستان کاشان خبر داد.

به گزارش گیاه نیوز به نقل از خبرگزاری مهرمحمداسماعیل شهاب الدین  با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در بین تولیدکنندگان گلاب در سطح شهرستان کاشان ابراز داشت: :در یکی از بازرسی‌ها، بیش از چهار هزار لیتر گلاب و عرقیات گیاهی فاقد مجوز و غیر مجاز در یک منزل مسکونی در شهرستان کاشان کشف و ضبط شد. وی بااشاره به اینکه حفظ سلامت شهروندان کاشانی یکی از موضوعاتی است که خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی کاشان است، اظهار داشت: بر مبنای آن مأموران این دانشگاه در مورد مواد خوراکی و مصرفی  بر فعالیت تولیدکنندگان نظارت دارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: فرد خاطی اقدام به تولید گلاب و عرقیات غیر مجاز و بدون اخذ مجوزهای بهداشتی نموده که پس از شناسایی، با دستور مقام قضائی شهرستان کاشان، واحد مربوطه پلمب و محصولات تولیدی ضبط و توقیف شد.

وی افزود: این بازرسی با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو و پلیس اماکن شهرستان کاشان انجام شد.

شهاب الدین با هشدار نسبت به خطرات استفاده از مواد غذایی غیر مجاز و فاقد مجوزهای بهداشتی و لزوم درج پروانه ساخت سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به اطلاع کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ برسانند.

وی تاکید کرد: شهروندان و هموطنان عزیز جهت بررسی اصالت کد بهداشتی درج شده روی محصولات غذایی نیز می‌توانند از طریق سامانه http://fdacrm.ir اقدام کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *