مشکلات تامین انسولین در اصفهان تا ماه آینده کاهش می یابد

به گزارش گیاه نیوز به نقل از ایرنا مدیر امور نظارت بر دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اجرای برنامه‌هایی برای واردات انسولین جدید و بهبود توزیع آن خبر داد و گفت: این اقدامات بزودی به کاهش نگرانی مردم در باره کمبود انسولین منجر خواهد شد.

 محمد سلطانی  مدیر امور نظارت بر دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: موضوع تامین انسولین به چند ماه گذشته برمی‌گردد، اما این کمبود، خاص و آزاردهنده نیست.

وی افزود: مشکل اصلی در تأمین انسولین قلمی با برند خاص “نوومیکس” است و این کمبود تنها مختص اصفهان نیست بلکه در سطح کشور و حتی جهان نیز توزیع این نوع دارو محدود است.

سلطانی تأکید کرد: چندین مدل انسولین دیگر در کشور موجود است و برای تامین آنها مشکلی وجود ندارد. اما انسولین قلمی با محدودیت، وارد و بصورت سهمیه‌بندی توسط داروخانه‌های مرجع توزیع می‌شود.

مدیر امور نظارت بر دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اکنون سازمان غذا و دارو برای تامین این دارو درحال مذاکره است و امیداواریم با واردات جدید انسولین و برنامه‌های تأمین آن در ماه آینده، دامنه این مشکل کاهش یابد.

وی که روز گذشته از کمبود انسولین در اصفهان خبر داده بود، گفت: انتشار اخبار مبنی بر کمبود اقلام دارویی تنها آرامش جامعه را برهم می‌زند و ما با همه محدودیتی که در تامین این نوع انسولین داشتیم، این هفته دو بار این دارو را در داروخانه‌های مرجع توزیع کردیم و اکنون بصورت سهمیه‌بندی به هر نسخه ۲ قلم انسولین داده می‌شود و امیدوارم در ماه آینده با واردات این دارو، مشکل برطرف شود.

وی گفت: انسولین نوومیکس جزو محصولات قدیمی است و شرکت تولیدکننده آن به سمت عرضه داروهای جدیدتر رفته و از طرفی این محصول نیز وارداتی است و واردات آن محدود شده و تعداد کمتری به کشور تحویل داده می‌شود.
با توجه به اینکه بخشی از بیماران دیابتی کودکان هستند، مهرداد معمارزاده رییس بیمارستان کودکان امام حسین اصفهان نیز در این زمینه گفت: در شرایط فعلی تنها راه این است که چه کودکان و چه افراد بالغ مبتلا به دیابت از تولیدات داخلی استفاده کنند، چرا که ما در تولید انسولین داخلی، مشکلی نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *