به میزبانی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان صورت گرفت؛
دوره آموزش ممیزی رسمی صنایع وابسته به دام

به گزارش گیاه نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ دوره آموزش ممیزی رسمی صنایع وابسته به دام با حضور دکتر ابراهیمی و دکتر امان الهی کارشناسان دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور، رئیس و کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی استان های اصفهان، یزد، مرکزی، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و به میزبانی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به مدت دو روز برگزار گردید.

در روز اول این دوره دکتر سیدرضا موسوی مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با حضور در محل برگزاری این دوره ضمن خوش آمدگویی به مدرسین و میهمانان، برگزاری این چنین جلسات را بسیار ارزشمند و تاثیرگذار دانست و مطالبی در خصوص مزایای وجود سامانه های نظارت بهداشتی در واحدهای دامی و وابسته به دام و تاثیر آن در ارتقاء سطح بهداشتی محصولات و فرآورده های تولیدی و در نتیجه ارتقاء بهداشت عمومی و امنیت و ایمنی غذایی جامعه ارائه نمود.

در ادامه دکتر امان الهی کارشناس دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور ضمن تشکر از میزبانی استان اصفهان و قدردانی از حضور مدعوین در جلسه هدف از تشکیل جلسه را یکسان سازی و هماهنگی ادارات کل در اجرای ممیزی های رسمی و صدور تائیدیه ها و گواهینامه های مربوط به واحد ماده 2 آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی بیان نمود و بر لزوم اجرای سامانه های نظارت بهداشتی در واحدها تاکید کرد.

پس از آن دکتر ابراهیمی نسب کارشناس دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور در خصوص الزامات HACCP در واحدها و نحوه ی ممیزی نظام نامه و اجرای آن مطالبی به فراگیران آموزش دادند. همچنین دکتر امان الهی نیز در خصوص اجرای GMP در واحدهای دامی و وابسته به آن با محوریت رعایت اصول GMP در کشتارگاه های طیور و مراکز بسته بندی مطالبی ارائه نمودند .

 در روز دوم این دوره آموزشی و پیرو اجرای عملی مطالب تدریس شده، بازدید ممیزی از یکی از کشتارگاه های صنعتی طیور استان انجام گرفت که هر یک از شرکت کنندگان در این بازدید اقدام به بررسی و ممیزی قسمت های مختلف این کشتارگاه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *