ارزآوری از صادرات زهر زنبور عسل

در تور رسانه ای مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان و بازدید از واحدهای تولید مواد غذاییآ تهیه عسل و مراکز کشت گلخانه ای، نقش جهاد کشاورزی و امور اراضی در موضوع تغییر کاربری زمین، سرمایه گذاری در پروژه های مختلف و فعالیت واحدها تشریح شد.

به گزارش خبرنگار گیاه نیوز، در بازدید رسانه ها از مجتمع عسل دنا که با واگذاری اراضی ملی، نظارت جهاد کشاورزی و مدیریت امور اراضی استان اصفهان فعالیت می کند، مراحل تولید انواع عسل طبق استانداردها تشریح شد.

وحید ناظمی موسس مجتمع پرورش زنبور عسل دنا در جمع خبرنگاران از تولید سالانه 500تن عسل خام خبر داد و گفت: تولید عسل در این مجتمع طبق استانداردهای روز و پیروی از اصول پرورش زنبور عسل انجام می شود و توانسته ایم انواع عسل ارگانیک، ژل رویال، بره موم، گرده گل و زهر زنبور عسل را با بالاترین کیفیت تولید و بدون هیچ واسطه ای از طریق فروشگاه های زنجیره ای عسل دنا عرضه کنیم.

او با بیان آنکه اولین دانشکده تخصصی پرورش زنبور عسل در ایران توسط مجتمع دنا تاسیس و با هدف آموزش و تربیت زنبورداران نخبه فعالیت می کند، افزود: در این مجتمع، آزمایشگاه تخصصی در تمام مراحل تولید تاعرضه فعال است.

موسس مجتمع عسل دنا با اشاره به صادرات سالانه حدود 30تن عسل، بیان کرد: در این مجتمع تولید زهر زنبور عسل بعنوان یک فراورده اختصاصی تولید می شود و سالانه حدود 300گرم زهر زنبور عسل مطابق استانداردهای کیفی صادر می کنیم که ارزآوری فوق العاده ای می تواند برای کشور داشته باشد.

در ادامه، شهریار ناظمی، مدیر مجتمع دنا گفت: در این مجموعه، هر آنچه که لازمه صنعت زنبورداری است را مستقر نموده ایم و تمام مراحل تولید، برندینگ، بسته بندی آموزش و بازاریابی انجام می شود.

او با اشاره به اینکه در کشور ما مراتع و منابع طبیعی مناسبی برای  پرورش زنبور عسل وجود دارد، از ضعف در پرزنت و معرفی محصول، بسته بندی و بازاریابی در بازارهای جهانی سخن راند.

شهریار ناظمی از همکاری با مراکز رشد دانشگاه های اصفهان و دیگر مراگز علمی و دانش بنیان در جهت ارتقای شاخص های کیفی تولید خبر داد و افزود: معضل ما در پرورش زنبور عسل، ورود داروهای فیک و فاقد استاندارد و ملکه های غیربومی قاچاق بویژه از چین، آلمان و.. است که موجب آسیب به نژاد ما می شود. او ملکه نژاد ایرانی را از بهترین نژادها و سازگار با منطقه عنوان کرد.

او با اشاره به اخذ گواهینامه های مختلف بین المللی توسط مجتمع عسل دنا، از ارائه دوره های آموزشی و مشاوره برای زنبورداران و ارائه گواهینامه معتبر خبر داد.

فرزانه افسرطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *