مهندس سمیه زارعی، کارشناس گیاهان دارویی :
گیاهان موثر بر رشد کودکان

تغذیه مناسب یکی از مسائل مهم در رشد و حفظ سلامتی کودکان است.در این مقاله گیاهان موثر بر رشد کودکان را معرفی می کنیم. در طب سنتی گیاهان زیادی معرفی شده که مقوی بوده و به رشد کودکان کمک می‌کند. اما نکته مهم این است که کودکان در امر تغذیه بسیار وسواس به خرج داده و حاضر به استفاده از هر نوع مواد غذایی نمی‌شوند و باید از گیاهانی که دارای طعم و ظاهر خوبی هستند استفاده شود. به تعدادی از آنها مهندس سمیه زارعی، کارشناس گیاهان دارویی اشاره می‌کند.

 

کنجد 

کنجد یکی از گیاهان موثر بر رشد کودکان می باشد دارویی بسیار مغذی است که علاوه بر تقویت جسمانی و رفع کم خونی، باعث تقویت حافظه و ذهن نیز می‌شود. علاوه بر این، کنجد می‌تواند تاثیر مطلوبی در رشد کودکان داشته باشد.

همچنین این گیاه دارای پروتئین، املاح معدنی، ویتامین‌هایB، D،E ،F1 و لسیتین است و مقدار روغن آن حدود 50 درصد است که می‌توان آن را به صورت‌های مختلف از جمله کره کنجد، ارده، حلوا‌ ارده، کیک کنجدی و یا عسل مخلوط با کنجد استفاده کرد.

 

آجیل‌ها

آجیل ها نیز بر رشد کودکان تاثیر دارند.گیاهانی نظیر گردو، پسته، بادام، بادام زمینی، فندق و نارگیل از این نوع هستند که به علت داشتن سطح بالایی از ویتامین‌ها و املاح معدنی نظیر فسفر، آهن، روی و… تاثیر مثبتی بر روی رشد کودکان می‌گذارند.

 

میوه‌ها

اغلب کودکان به میوه‌ها علاقه زیادی نشان می‌دهند و از اتفاق مصرف تمام میوه‌ها برای آنها مناسب است. میوه ها بر رشد کودکان تاثیر دارند.از بین میوه‌ها سیب، آناناس، خرما و موز بسیار مقوی و مناسب برای کودکان محسوب می‌شود.

البته تعادل در مصرف ضروری است و باید توجه داشت که ممکن است بعضی کودکان به علت داشتن طبع گرم و یا معده‌های ضعیف دچار مشکل شوند. بنابراین در مصرف این مواد غذایی نباید افراط کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *