توصیه هایی برای تقویت مو

شاید از دید عموم بهترین توصیه برای داشتن موهای سالم و زیبا شستشو با شامپو و استفاده از نرم کننده های مناسب باشد، اما بهترین کار برای به دست آوردن موهای زیبا و سالم این است که به جای حمام، به آشپزخانه بروید! موهای شما به طور طبیعی، ماهانه رشدی به اندازه 6 تا 12 میلیمتر دارند و مواد لازم برای رشد و داشتن ساختار طبیعی و سالم را از مواد غذایی که می خورید به دست می آورند نه از شامپوها و نرم کننده ها و محصولات تجاری دیگر. برای داشتن موهای سالم و زیبا بهتر است 9 غذای زیر را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید:
1 ـ گوشت ماهی:

حاوی مقادیر زیادی امگا 3، ویتامین B12 و آهن است. هر سه مواد از مواد اصلی لازم برای تغذیه پیازچه موها هستند.

2 ـ سبزیجات با رنگ سبز تیره:

سبزیجاتی مانند اسفناج و کلم بروکلی منابع بسیار خوب ویتامین A و C هستند. بدن ما برای ساختن سبوم از این ویتامین ها استفاده می کند. سلول های پیازچه مو از جمله سلول هایی هستند که سبوم تولید می کنند و باعث نرمی موها می شوند.

3 ـ حبوبات:

حبوبات با داشتن پروتئین، آهن، روی و بیوتین باعث رشد بهتر موها می شوند. کمبود ویتامین بیوتین منجر به شکنندگی موها می شود.

4 ـ آجیل:

یکی از بهترین منابع سلنیوم است که برای سلامت پوست و مو لازم است. گردو دارای امگا 3 و اسید آلفا لینولئیک است که به نرمی مو کمک می کنند. بادام، گردو و پسته منابع غنی روی هستند. کمبود روی منجر به ریزش غیر طبیعی موها می شود.

5 ـ گوشت پرندگان:

کمبود پروتئین منجر به شکنندگی موها می شود و در موارد کمبود پروتئین شدید، موها رنگ طبیعی خود را از دست می دهند. گوشت پرندگان یک منبع غنی از پروتئین است.

6 ـ تخم مرغ:

بدون شک یکی از بهترین منابع پروتئین است. همچنین دارای بیوتین و ویتامین B12 است که برای سلامت پوست و مو لازمند.

7 ـ سبزیجات خام:

برای دریافت ویتامین B، آهن و روی مورد نیاز، از سبزیجات تازه استفاده کنید.

8 ـ لبنیات کم چرب:

لبنیات کم چرب مانند شیر، ماست، کشک و پنیر منابع خوب کلسیم هستند که برای رشد مو لازم است. آنها همچنین غنی از پروتئین کازئین هستند.

9 ـ هویج:

منبع غنی ویتامین A است که به سلامت پوست و مو کمک فراوانی می کند.

منبع: تبیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *