نشست هم‌اندیشی سرپرست سازمان جنگل‌ها با رییس سازمان تحقیقات کشاورزی

خسرو شهبازی سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در نخستین روز انتصاب خود وارد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی شد و با رییس این مجموعه تحقیقاتی نشست هم اندیشی برگزار کرد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خسرو شهبازی در این نشست خواستار حمایت علمی از این سازمان شد و افزود: سازمان جنگل‌ها برای پیشبرد اهداف منابع‌طبیعی نیازمند حمایت بخش‌های علمی و تحقیقاتی است.
سرپرست سازمان جنگل‌ها همچنین خاطرنشان کرد: تحقیقات، اجرا و ترویج سه رکن اصلی توسعه پایدار هستند و تعامل و همفکری این سه بخش می‌تواند در حفظ منابع پایه کشور بسیار موثر باشد.
سازمان جنگل ها تمام تلاش خود را برای حفظ جنگل ها بکار می گیرد
شهبازی در ادامه به نقش و اهمیت جنگل های هیرکانی اشاره کرد و افزود: کشورهای توسعه یافته و پیشرفته کشورهایی هستند که به جنگل شان اهمیت می دهند و سازمان جنگل ها نیز از این امر مستثنی نبوده و تمام تلاش خود را برای حفظ، احیا و توسعه این جنگل های ارزشمند بکار گرفته است.
وی آبخیزداری را راهکاری مناسب برای جلوگیری از تخریب سرزمین و افزایش پوشش گیاهی برشمرد و یادآور شد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری بخش قابل توجهی از احیای قنات‌ها در دستور کار سازمان قرار دارد و همکاری های علمی و تحقیقاتی در کنار دانش بومی جوامع محلی می‌تواند در احیای قنات‌ها موثر واقع شود.
سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بیماری درختان شمشاد در جنگل های شمال را یکی از چالش های مهم این سازمان برشمرد و از محققین سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج خواست با حضور در جنگل های شمال این بیماری‌ها را رویت و جهت رفع مشکلات با سازمان جنگل ها همکاری نمایند.
وظیفه سازمان جنگل ها در حفظ آب و خاک بی بدیل است
در ادامه کاظم خاوازی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با ابراز خشنودی از این نشست، وظایف سازمان جنگل ها را در حفظ منابع پایه و آب و خاک کشور بسیار پر اهمیت خواند و اعلام کرد: این موسسه تحقیقاتی آمادگی خود را در زمینه علمی و تحقیقاتی در جهت حفاظت خاک، استقرار گیاه و موضوعات گیاه پزشکی برای نجات درختان شمشاد اعلام خواهد کرد.
خاوازی گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پتانسیل خوبی در زمینه اصلاح بذر گیاهان دارویی و مرتعی در موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع دارد و می تواند دانش و یافته های علمی و تحقیقاتی را در اختیار بخش اجرا قرار دهد.خاوازی در پایان از سرپرست سازمان جنگل‌ها خواستار برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی به شکل مستمر و گسترش همکاری‌های دو جانبه شد.

بر اساس این گزارش مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل و مدیر کل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی، خسرو شهبازی را در این نشست همراهی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *