مراقبت از مو با مواد طبیعی

برای اینکه موهایی زیبا و سالم داشته باشید موهایتان را با روغن های طبیعی ماساژ دهید و از غذاهای سالم برای مراقبت از آن ها استفاده کنید.
داشتن موهای سالم و زیبا راز تکمیل زیبایی چهره شماست پس باید به این عضو مهم اهمیت خاصی قائل شوید؛ به جای صرف هزینه های زیاد در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک روش های طبیعی را برای داشتن موهای زیبا به اشتراک می گذاریم. این نکات زیبایی ساده را دنبال کنید که همگی آنها تایید شده هستند و علمی.
یک برنامه کامل و درست برای مراقبت از مو و داشتن موهای قوی و پرپشت.

1- درمان با تخم مرغ

استفاده از کل تخم مرغ برای نرم کردن موهایتان. اگر موهای خشک یا شکننده دارید، از سفیده تخم مرغ استفاده کنید تا رطوبت مو را حفظ کنید. استفاده از ½ فنجان هر مخلوط تخم مرغ (سفیده تخم مرغ ، کل تخم مرغ) برای تمیز کردن، موها. 20 دقیقه با آب سرد موها را بشویید. یکی از موثرترین نکات برای داشتن موهای زیباست امتحان کنید.
2- تمیز بودن مهم است

مهمترین دلیل ریزش مو، شوره سر و پوسته سر است. بنابراین، حفظ تمیزی موها مهم است.

3- از آب گرم اجتناب کنید

از گرفتن دوش آب گرم اجتناب کنید، زیرا آب گرم باعث می شود که موها خشک و شکننده شود زیرا روغن های محافظتی را از مو می گیرد بنابراین، درجه حرارتی را ترجیح دهید که فقط کمی گرم تر از دمای بدن است.

4- درمان با کدو

عصاره کدو را روی موها بزنید. این محلول را نیم ساعت نگه دارید و کاملا شستشو دهید. این یکی از راهنمایی های زیبایی ساده برای مو است .

5- داشتن موهای نرم براق

مخلوطی از 1 فنجان نرم کننده و 2-3 قاشق غذاخوری عسل را به صورت یکنواخت روی موهای مرطوب بمالید. 30 دقیقه بعد کاملا آن را شست و شو دهید. این مخلوط کوتیکول مو را بسته و موها را درخشان می سازد.

6- جوش شیرین

یکی از نکات زیبایی مو، درمان با جوش شیرین است. مخلوطی از 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید. بعد از شامپو، مو را با این محلول شستشو دهید. بگذارید حداقل 5 دقیقه قبل از شستن نهایی بماند. این درمان کمک خواهد کرد که شامپو اضافی و محصول طراحی شده از موها پاک شود.

7- موهای لخت

مخلوط آب گرم و سرکه سیب را به موها بمالید. بلافاصله پس از 5 دقیقه آن را بشویید تا از بوی سرکه سیب خلاص شود.

8- موها را اغلب شستشو ندهید

موها را هر 2-3 روز، برای تنظیم مناسب چربی طبیعی مو بشویید. شستن موها به ندرت نیز به دست آوردن چربی طبیعی و درخشندگی کمک می کند.

9- نرم کننده درست کنید

یک بسته بندی پروتئین، تخم مرغ و ماست را مخلوط کرده و آن را روی پوست سر بمالید. 5یا 10 دقیقه گذاشته و سپس کاملا شستشو دهید.

10- تقویت موها

برای درمان موهای خشک و آسیب دیده از روغن بادام استفاده کنید. این روشی بسیار ساده است، برخی از روغن بادام را در کاسه ریخته و 40 ثانیه آن را گرم کنید. سپس به طور مساوی روی موهایتان بزنید. 30 دقیقه بعد با شامپو و نرم کننده با آب سرد شستشو دهید.

11- با آبلیمو از موهای کدر خداحافظی کنید

بعد از شستشوی نهایی، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را به موها اضافه کنید. به سادگی با حوله خشک مو ها را پاک کنید.

12- قبل از رفتن به استخر، از حفاظ استفاده کنید

آب استخرها می توانند به موها آسیب بزنند زیرا مواد شیمیایی خشن دارند. به همین خاطر قبل از شنا کردن به موها نرم کننده بزنید . این یکی از راهنمایی های زیبایی مو قبل از تماس با آب استخراست.

13-موهای آسیب دیده با آفتاب را درمان کنید

مخلوطی از ½ فنجان عسل، 1-2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 1-2 قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ را ترکیب کنید. این مخلوط را روی موهایتان بگذارید تا 20 دقیقه و سپس با آب گرم بشویید. این درمان به تقویت پروتئین های کراتین کمک می کند.

14- موها را سفت نبندید

برای جلوگیری از شکستگی موهای از کش ها اجتناب کنید و موهایتان را خیلی محکم نبندید.

15- روش صحیح شانه زدن

از شانه پلاستیکی برای جلوگیری از شکستگی مو از الکتریسیته ساکن خود داری کنید. بهترین راه برای شانه زدن موها شانه کردن پایین مو است . این تکنیک به انتشار مناسب روغن موی طبیعی کمک می کند و از بروز شکستگی جلوگیری می کند.

16- مرتب کردن موها

موهای را حداقل هر شش هفته قیچی کنید تا از خشکی و موخوره جلوگیری شود.

17- موی مرطوب را شانه نزنید

موهای مرطوب سه برابر ضعیف تر و در نتیجه احتمالا ریزش بیشتری دارند. توصیه می شود، ابتدا با حوله موها را خشک کنید و سپس موهای را با استفاده از یک شانه عادی جدا کنید.

18- اجازه دهید موها با هوای آزاد خشک شوند

به جای استفاده از سشوار اجازه دهید موها خود خشک شوند با استفاده از این روش مصنوعی از تکنیک خشک کردن، موهایتان شکننده و خشک می شود. اگر مدت زمان لازم برای خشک کردن موها را نداشتید، سپس کمی باد گرم سشوار را به جای داغ استفاده می کنید.

19-رژیم غذایی خوب

نوشیدن مقدار زیادی آب و خوردن یک غذای سالم از میوه ها و سبزیجات خام. موثرترین درمان خانگی برای مراقبت از مو یک رژیم سالم است. چیزی که می خورید ، در خارج و صورت ظاهر می شود

چنانچه بارها و بارها در بخش سلامت نمناک گفته شد اولین گام در مراقبت از مو رژیم غذایی شما است و دو چیز مهم در رژیم غذایی عبارتند از آهن و پروتئین. سلول های موی سریعترین سلول ها در بدن هستند، اما آنها نیز اولین کسانی هستند که تحت تاثیر قرار می گیرند و به درستی غذا نمی خورند و یا ازکمبود رنج می برند زیرا آنها برای بقا مورد نیاز نیستند.

سعی کنید غذاهای غنی از آهن مانند سبزیجات برگ، ماهی، تخم کدو تنبل، لوبیا، نخود، سویا و غلات در رژیم غذایی داشته باشید. پزشکان توصیه می کنند که روزانه 12 میلی گرم آهن مصرف کنید. همچنین به پروتئین نیاز دارید زیرا این چیزی است که موها را تقویت می کند. شامل پروتئین های کامل است که همچنین دارای اسیدهای آمینه هستند:مانند پنیر، شیر، سویا، عدس، نخود، و ماست.

منبع: نمناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *