مدیر تربیت بدنی دانشگاه هنر اصفهان
ساخت اثر هنری در جشنواره برگ ها و رنگ های ناژوان

جشنواره هنرهای زمینی ” برگ‌ها و رنگ‌ها ” جمعه ۲۲ آذر با هدف استفاده از ظرفیت‌های طبیعت در جهت ایجاد نشاط اجتماعی در منطقه ناژوان اصفهان برگزار شد.

این جشنواره صبح روز جمعه ۲۲ آذر جاری با همکاری دانشگاه هنر اصفهان و مدیریت طرح ساماندهی ناژوان در خیابان الفت این منطقه برگزار شد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه هنر اصفهان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مردم با حضور در این جشنواره می‌توانند با استفاده از برگ‌های رنگین پاییزی و شاخه‌های درختان که در منطقه ناژوان بر روی زمین ریخته و جمع‌آوری شده است، اثرهای هنری ایجاد کنند و به ۱۰ طرح برتر جایزه اعطا می‌شود.

علیرضا داوری با بیان اینکه این طرح‌ها توسط استادان نقاشی، گرافیک و صنایع‌دستی دانشگاه هنر اصفهان مورد داوری قرار می‌گیرد، افزود: منطقه ناژوان، ظرفیت‌های بسیار خوبی برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی در جهت جلب مشارکت مردم، ایجاد شور و نشاط بین آنها، فرهنگ‌سازی و ایجاد اوقات فراغت سالم و مفید دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم اصفهان و گردشگران در روزهای مختلف به‌ویژه تعطیلات به این منطقه برای گذراندن اوقات فراغت خود می‌آیند، تصریح کرد: بسیاری از آنها برنامه مشخص و هدفمندی برای استفاده از این اوقات ندارند و مسئولان شهری می‌توانند با اجرای چنین جشنواره‌هایی، برنامه‌های سرگرم‌کننده سالم و جذابی برای آنها در نظر بگیرند.

داوری تاکید کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی همچنین به فرهنگ‌سازی برای استفاده درست از طبیعت و جلوگیری از تخریب آن تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه عبور رودخانه زاینده رود از ناژوان بر جذابیت‌های این منطقه افزوده است، خاطرنشان کرد: طرح‌ها و ایده‌های مختلفی برای بهره‌گیری از این فرصت‌ها و هنرهای زمینی وجود دارد که امید است با اهتمام بیشتر مسئولان و علاقه‌مندان شاهد اجرای آنها باشیم.

داوری اضافه کرد: در سال‌های اخیر  شاهد استفاده جوانان از قلیان در این منطقه هستیم که برگزاری چنین برنامه‌ها و سرگرمی‌های هنری و جذاب می‌تواند آنها را از این رفتار نابهنجار دور کند.

منطقه گردشگری ناژوان در غرب کلان‌شهر اصفهان واقع شده و باغ پرندگان، موزه پروانه‌ها، صدف‌ها، تله سیژ، آکواریوم، باغ خزندگان و قایق‌رانی خانوادگی از جمله اماکن دیدنی و تفریحی این مجموعه است.

ناژوان ته‌مانده باغ‌های صدبیشه ماربین است و اصفهان از همین جا تنفس می‌کند اما در سال‌های اخیر این منطقه نیز دچار خشکسالی شده است.

سالانه حدود یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر از مجموعه گردشگری تفریحی ناژوان اصفهان بازدید می‌کنند.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *