حضور بخش خصوصی در جشنواره زمستانه گل و گیاه اصفهان

برگزاری جشنواره زمستانه گل و گیاه در اصفهان

به گزارش گیاه نیوز به نقل از خبرگزاری ایمنا مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: بیست و نهمین جشنواره زمستانه بازار گل و گیاه از تاریخ ۱۴دی ماه به مدت ۱۴ روز در محل بازار گل و گیاه همدانیان برگزار می‌شود.

محمد مجیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هر ساله در این فصل به منظور ایجاد روحیه نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها، افزایش فرهنگ استفاده از گل و گیاه و آشنایی با مزایای آن و تاثیرات روحی و روانی استفاده از این منبع خدادادی که تاثیر بسزایی در سلامت روح و روان خانواده‌ها دارد و همچنین حمایت از تولیدگنندگان گل و گیاه و ماهیان زینتی و مشاغل خانگی، جشنواره‌ای در محل بازار گل و گیاه شهرداری اصفهان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در جشنواره زمستانه بازار گل و گیاه، تولیدکننده و پرورش‌دهندگان گل و گیاه از استان‌های مختلف کشور حضور داشته و جدیدترین تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند، تصریح کرد: حضور تولیدکنندگان ماهی‌های زینتی همچنین تولیدکنندگان مشاغل خانگی که عموماً از زنان سرپرست خانوار هستند، از نقاط برجسته این جشنواره است.

جشنواره زمستانه با هدف فرهنگ سازی برای کودکان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: از اهدف مهم برگزاری بیست و نهمین جشنواره زمستانه گل و گیاه فرهنگ‌سازی و آشنایی با کاشت و تولید  گل‌ و گیاه از سنین پایه، آشنایی و حمایت از مشاغل خانگی و همچنین تولید کنندگان ماهی‌های زینتی است.

 وی ادامه داد: در جشنواره زمستانه بازار گل و گیاه انواع گل‌های شاخه بریده و آپارتمانی، کاکتوس، درختان و درختچه‌های مثمر و غیر مثمر، گل‌های فصلی، بذر و انواع گلدان‌های سفالی و پلاستیکی عرضه شده است؛ همچنین کالاهایی مانند گل‌های خشک، ظروف میناکاری شده، چرم‌های طراحی و نقاشی شده و دیگر اقلام مربوط به مشاغل خانگی و  انواع ماهی‌های زینتی و صنایع وابسته آن در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.

مجیری اظهار کرد: از جمله برنامه‌های جنبی در این جشنواره علاوه بر عرضه مستقیم و بدون واسطه تولیدات تولید کنندگان، با نمایشی‌کردن  و اجرای تئاتر با موضوع نگهداری گل و گیاه و آشنایی با انواع گل‌ها و خواص آنها برای دانش آموزان و کودکان شرکت کننده در جشنواره، سعی شده فرهنگ‌سازی لازم برای سنین پائین انجام شود و  تاثیرات مثبتی را به آنها انتقال دهد.

اهدای بیش از 10 هزار بسته در جشنواره گل و گیاه اصفهان

وی با اشاره به ویژگی‌های جشنواره زمستانه بازار گل و گیاه، گفت: از ویژگی خاص این جشنواره می‌توان به اهدای بیش از ۱۰ هزار بسته  شامل خاک، بذر، گلدان به دانش آموزان به همراه بروشور روش کاشت و نگهداری، استفاده از۱۰ دستگاه اتوبوس گل‌آرایی شده جهت انتقال دانش آموزان از نقاط مختلف شهر به محل برگزاری جشنواره، انجام مشاوره و معرفی قسمت‌های مختلف بخش مشاغل خانگی همراه با توضیحات کامل توسط کارشناس مشاغل خانگی اشاره کرد.

حضور بخش خصوصی در جشنواره گل و گیاه اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نکته مهم و خاص در برگزاری این جشنواره، حضور فعال بخش خصوصی و تولید کنندگان گل و گیاه است به طوری که تمام هزینه‌های این جشنواره بر عهده بخش خصوصی بوده و سازمان ساماندهی به عنوان متولی این جشنواره نقش حمایتی و نظارتی بر عهده دارد.

وی گفت: جشنواره زمستانه بازار گل و گیاه  از تاریخ ۱۴دی ماه به مدت ۱۴ روز در محل بازار گل و گیاه سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان واقع در خیابان جی، خیابان همدانیان برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند از ساعت هفت الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰ و روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت یکسره جهت بازدید به این بازار مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *