برندسازی برای بازار بین المللی گل و گیاه اصفهان

به گزارش گیاه نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا مدیر عامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مرحله اول بازار بین‌المللی گل و گیاه اواخر سال آتی به بهره ‌برداری می‌رسد گفت مرحله اول بازار گل و گیاه شامل سالن گل سرشاخه، سالن کود و محوطه‌سازی برای گل‌های آپارتمانی است و این پروژه  ابتدای جاده رضوان ارغوانیه به مساحت ۱۴.۵ هکتار در دست احداث و شامل بازار گل و گیاه، ماهیان و پرندگان زینتی و قسمت‌های مختلف است.

محمد مجیری ادامه داد: این مکان به شکل تفرجگاهی و خرید و صادرات کالا در نظر گرفته شده که با توجه به افتتاح کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در زمینه صادرات ‌ماهیان و پرندگان زینتی، از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

وی افزود: در حال برندسازی بازار بین المللی گل و گیاه هستیم و تلاش ما بر این است که  تولیدکنندگان گل و گیاه، ماهیان و پرندگان زینتی ایران و دیگر کشورها گردهم آمده و به صادرات این بخش رونق ببخشیم، زیرا اصفهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماهیان زینتی در کشور است. 

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۰ میلیارد تومان برای بازار بین المللی گل و گیاه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای این مجتمع هزینه شود.

 مجتمع صنفی خواروبار و خشکبار در اصفهان احداث می‌شود

مجیری همچنین با اشاره به طرح‌های در دست اجرا  در حوزه کاری خود گفت: در آینده مجتمع صنفی خواروبار و خشکبار  در میدان مرکزی  اصفهان با ۴۵ واحد صنفی به مساحت هر واحد ۵۶۰ مترمربع   و ۶۶ واحد دیگر در مجتمع صنفی خواروبار با مشارکت بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

وی اظهار داشت: ناحیه صنفی کارگاه‌های طلا، نقره و زیور آلات اصفهان از دیگر پروژه‌های در دست اجراست و سال‌هاست به دنبال استقرار این کارگاه‌ها در خارج از شهر هستیم از این رو  با توافق میان شهرداری و بنیاد مستضعفان ۳۰ هکتار زمین در جوار شهرک صنعتی جی انتخاب و طراحی‌ها برای احداث این مجتمع صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: امیدواریم پایان سال جاری کلنگ شهرک تخصصی تولیدکنندگان طلا، نقره و زیور آلات به زمین زده ‌شود تا مشکلات زیست محیطی و بافت تاریخی که این مجموعه دارند، مرتفع شود.

افزایش بودجه سازمان ساماندهی مشاغل شهری

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: بودجه  این سازمان برای امسال  ۱۱۳ میلیارد تومان بود که حدود ۹۰ میلیارد تومان آن را عمرانی تشکیل می‌دهد.

وی اضافه کرد: سال آینده با جهش بودجه بر روی ۲۹۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی کردیم.

مجیری با اشاره به اینکه کار اجرای  تعدادی از پروژه‌ها ابتدای سال ۹۹ آغاز می‌شود، بیان کرد: با مشارکت شهرداری منطقه ۱۰ و نظر دامپزشکی زمینی برای احداث مجتمع صنفی پرندگان ذبحی اختصاص دادیم که ۲۰ واحد کشتار فروش مرغ و پرندگان خانگی به این مجموعه منتقل می‌شود.

به گفته وی، ۱۲۰ هزار واحد صنفی پروانه‌دار و بدون پروانه در شهر اصفهان وجود دارد همچنین در شهر اصفهان سه میلیون و ۷۰۰ هزار سفر صورت می‌گیرد که یک سوم آن سفرهای صنفی است و باید اقداماتی صورت بگیرد که تعداد سفرهای صنفی کاهش پیدا کند تا از این طریق بتوان از آلودگی هوا جلوگیری کرد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های ‌کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اغلب واحدهای صنفی به صورت خطی در خیابان‌های اصلی شهر استقرار دارند، گفت: برای تحقق شهر زیست پذیر باید از آلودگی‌های بصری، صوتی و زیست محیطی جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *