از درختان کهنسال و جوان چهارباغ مراقبت کنیم

چهارباغ یکی از خیابان‌های تاریخی و اصلیِ اصفهان است و به دو بخشِ چهارباغِ صفوی و چهارباغ عباسی بخش می‌شود. چهارباغ عباسی یکی از خیابان‌های تاریخی شهر اصفهان است که بین دروازه دولت و سی و سه پل قرار دارد.
مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان گفت: از شهروندان انتظار مي‌رود از درختان كهنسال و درختان جوان تازه كاشته شده همچنين پرچين ها و گل‌هاي فصل كاشته شده براي افزايش زيبايي چهارباغ بيشتر مراقبت كنند تا شهر زيبايي در منظر شهروندان و گردشگران داشته باشيم.
فروغ مرتضايي‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ايمنا اظهاركرد: چهارباغ به عنوان يكي از زيباترين خيابان‌هاي كشور و ميراث شهر اصفهان اخيراً به پياده راه تبديل شده و بهتر است در حفظ و حراست آن بكوشيم.

وي با بيان اينكه يكي از هويت هاي اين معبر پياده درختان چند ده ساله شهر است كه بايد پاسداري شود، افزود: كسبه بايد از ريختن زباله و آب هاي حاصل از شستشو با مواد شوينده و اغذيه‌فروشان از ريختن روغن در پاي درختان بپرهيزند زيرا به مرور زمان باعث خشكيدن آن‌ها مي‌شود.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان ادامه داد: گاهي مشاهده مي شود كه كسبه و حتي برخي شهروندان، داخل رفيوژهاي كناري و مياني چهارباغ عباسي، صندلي‌هاي خود را قرار داده‌اند كه منظره زيبايي ندارد، در حالي كه در رفيوژهاي كناري چهارباغ به خصوص از سمت انقلاب پرچين‌هايي مانند پرچين هاي گل و همچنين شمشادهاي ابلق كاشته شده و بايد به خوبي از آنها مراقبت شود تا ساليان سال باقي بماند.

وي تاكيد كرد: از شهروندان انتظار مي‌رود از درختان كهنسال و درختان جوان تازه كاشته شده همچنين پرچين ها و گل‌هاي فصل كاشته شده براي افزايش زيبايي چهارباغ بيشتر مراقبت كنند تا شهر زيبايي در منظر شهروندان و گردشگران داشته باشيم.

مرتضايي‌نژاد با بيان اينكه پس از انتقال و كاشت ۴۴ اصله چنار ۲۰ ساله در چهارباغ آن هم روي بام مترو، براي حفظ و نگهداري آنها رسيدگي‌هاي علمي و فني صورت گرفته است، خاطرنشان كرد: چنارهاي ۲۰ ساله چهارباغ پاييز امسال هرس مي‌شوند تا ظاهري آراسته پيدا كنند و انتظار مي‌رود اين درختان سال آينده پُربارتر شوند و برگ‌هاي بيشتري داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *