پنجمین جشنواره گیاهان دارویی و فراورده‌های طبیعی برگزار می‌شود

 پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی،  فراورده‌های طبیعی و طب ایرانی(سنتی) امسال در حالی برگزار می‌شود که با محدودیت‌های کرونایی رو به رو هستیم. از همین رو شما می‌توانید این جشنواره را به صورت مجازی ببینید و از محصولات و تولیدات شرکت‌کنندگان آن آشنا شوید.

یکی از شرکت‌کنندگان در این جشنواره؛ شرکت آسپیان دارو سپهرگان جی نوآور و دانش بنیان در زمینه تولیدات گیاهان دارویی و فراورده‌های طب سنتی است.

دکتر بهنام یوسفیان، مدیر آن در توضیح این جشنواره گفت: جشنواره گیاهان دارویی که با هدف بررسی و تحقیقات پژوهشی در زمینه گیاهان دارویی و فراورده‌های طبیعی و طب سنتی راه‌اندازی شده است، جهت آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم در زمینه کشت، داشت، برداشت و استخراج ماده موثره گیاهان دارویی و نیز شناخت شرکت‌های برتر تولیدات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و فراورده‌های طب ایرانی است.

این محقق طب سنتی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا  با اشاره به هدف از برگزاری این جشنواره، گفت: وجود چنین جشنواره‌هایی برای شناساندن بهتر و بیشتر به عموم ضروری است چرا که این گیاهان و فراورده‌های طبیعی، سرمایه‌های ارزشمند و گران بهایی هستند که به ارتقا سطح سلامت جامعه کمک شایانی می‌کنند.

او ادامه داد: علاوه بر کمک به ارتقا سلامت جامعه، نقش مهمی در اشتغال‌زایی جوانان، ارز‌آوری، امنیت مالیِ اجتماع و وابستگی هر چه کمتر از فروشِ نفتِ خام دارد.

گفتنی است که این جشنواره از 23 تا 26 ماه جاری از ساعت 9 لغایت 17 دایر است اما ۲۴ ساعته به صورت آنلاین قابل بازدید است.

علاقمندان می‌توانند به صورت آنلاین با ورود به سایت:  https://exhibition.chtm.isti.ir   ضمن آشنایی با گیاهان دارویی و فراورده‌های طبیعی، از مباحث علمی و سخنرانی‌های شرکت‌کنندگان و اساتید برتر بهره‌مند شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *